Bestuur en dienstverlening

Thema Dienstverlening, wat hebben we daarvoor gedaan?

Doel 2: Doorontwikkeling digitale dienstverlening

Wat wilden we daarvoor doen?

Wat hebben we daarvoor gedaan?

1

Wij blijven onze producten & diensten steeds verder uitbouwen en verbeteren. Door de implementatie van de nieuwe applicatie IBurgerzaken eind 2021 bij de Stadswinkel gaan we gefaseerd in 2022 in totaal 29 digitale diensten beschikbaar stellen. We meten daarbij hoe vaak en hoeveel er van deze e-diensten gebruik wordt gemaakt.
We kijken ook waar we aan kunnen sluiten bij landelijke pilots zoals het digitaal aanvragen van een rijbewijs.

2

Het indienen van een MOR melding wordt steeds eenvoudiger doordat we meer en uitgebreider onderzoek doen en meten waar inwoners afhaken in het digitale proces. Met een digitaal dashboard hebben we dagelijks inzicht in aantallen en soorten meldingen. Hierop gaan we gericht sturen. Ook op de opvolging van de MOR meldingen zullen we gericht sturen om dit te verbeteren.

Het indienen is eenvoudiger geworden. En desondanks zijn we nog niet helemaal tevreden. Het gebruikersgemak voor zowel de inwoner als de organisatie kan nog beter.
In 2023 gaan we gebruik maken van een nieuwe applicatie: BeheerVisie (uitbreiding op de BuitenBeterApp). Om dit project te starten zijn de eerste stappen gezet.

3

We plaatsen waar kan en nodig is invulbare formulieren op onze website waardoor producten en diensten eenvoudig en sneller aan te vragen zijn.

Deze pagina is gebouwd op 07/27/2023 09:14:47 met de export van 07/27/2023 09:10:10